یک اتفاق خوشمزه

فواید مصرف مرکبات

فلاونوئیدهای سرشار از آنتی اکسیدان در میوه های خانواده مرکبات ممکن است به بهبود سلامت مغز و کاهش خطر بیماری های انحطاط عصبی مانند پارکینسون و آلزایمر کمک کنند.
میوه های خانواده مرکبات از جمله لیمو شیرین، لیمو ترش، پرتقال، گریپ فروت، و نارنگی منابعی عالی برای آنتی اکسیدان ها، و مواد مغذی دیگر از جمله ویتامین C، فیبر، فولات و پتاسیم هستند.
با توجه به محتوای مواد مغذی موجود در این میوه ها، آنها گزینه هایی خوب برای افزودن به رژیم غذایی روزانه هستند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین فواید مرکبات بیشتر آشنا می شویم.
تقویت سلامت مغز
فلاونوئیدهای سرشار از آنتی اکسیدان در میوه های خانواده مرکبات ممکن است به بهبود سلامت مغز و کاهش خطر بیماری های انحطاط عصبی مانند پارکینسون و آلزایمر کمک کنند.
مطالعه ای در سال 2017 که به نظرسنجی از بیش از 13 هزار فرد مسن ژاپنی اقدام کرده و در نشریه British Journal of Nutrition منتشر شد، نشان داد افرادی که روزانه میوه های خانواده مرکبات را مصرف می کردند، در مقایسه با آنهایی که دو بار در هفته یا کمتر از این میوه ها استفاده می کردند، 23 درصد احتمال کمتری داشت به زوال عقل مبتلا شوند. این بیماری ها به طور معمول به واسطه تخریب سلول ها رخ می دهند و فلاونوئیدها به کاهش این تخریب کمک می کنند.

دانلود کامل فایل

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
  • سبد خرید شما خالیست